Tuesday, January 19, 2010

Kisah Andin Amin

Sebenarnya banyak keluarga saya di Banjar yang tidak pernah berjumpa dan tidak mengenali  aruah datuk saya Andin Amin, kerana Andin Amin telah meninggalkan Kalimantan Selatan dan berhijrah ke Malaysia lebih seratus tahun yang lalu.

Cucu dan cicit beliau di Malaysia juga banyak yang tidak pernah berjumpa dengan beliau dan tidak mengenali beliau.

Oleh itu, saya telah menulis draf buku kecil yang saya beri tajuk Kisah Andin Amin dengan tujuan untuk memperkenalkan siapakah Andin Amin. Dalam buku kecil ini saya ceritakan riwayat hidup Andin Amin, isterinya, anak-anaknya dan adik beradiknya.

Saya harap buku kecil ini ada manfaatnya untuk tatapan dan simpanan cucu cicit Andin Amin, di Malaysia dan di Kalimantan Selatan.

Buku kecil ini akan saya cetak secara fotokopi saja dan akan  saya berikan kepada cucu dan cicit Andin Amin yang berminat.

No comments: