Sunday, February 24, 2008

Mengenang H.Soekardi Djapri di Jakarta

Salah seorang yang memberi respons terhadap surat "mencari keluarga" yang saya muatkan dalam Banjarmasin Post atau Republika (?) ialah H.Soekardi Djapri dari Jakarta. Saya masih menyimpan surat beliau yang bertarikh 10 Disember 1997.

Ketika itu, beliau mempunyai anak menantu bernama Ir.Sukhrawardi bin H.M.Saleh yang tinggal di Banjarbaru dan telah menghubungi anak menantunya itu melalui telefon untuk meminta menolong mencarikan keluarga saya yang tinggal di Kampung Pajukungan, Barabai.

Anak menantunya itu memberi informasi bahawa dia ada mempunyai kakek bernama Andin Kasim yang juga berasal dai Kampung Pajukungan dan akan menolong mencarikan informasi lebih lanjut tentang keluarga saya.

Sayang hubungan saya dengan H.Soekardi Djapri terputus setelah saya menerima surat beliau yang bertarikh 10 Disember 1997 itu.

Saya kini tidak tahu adakah beliau masih hidup atau telah meninggal dunia,dan adakah anak menantu beliau Ir.Sukhrawadi masih tinggal di Banjarbaru.

Walaupun mereka tidak dapat menolong mencarikan keluarga saya sehingga berjaya, tetapi saya masih mengingati hubungan singkat dengan H.Soekardi Djapri, dan mana tahu akan ada anak atau keluarga beliau yang terbaca blog ini, kalaupun bukan beliau sendiri. yang membacanya. Sayang sekali pada masa ini alamat lengkap beliau telah hilang dari simpanan saya.

No comments: