Monday, June 11, 2007

Jasa seorang "adik"

Saya tidak menyangka posting yang saya masukkan dalam blog ini ada juga orang di Banjar yang membacanya.

Salah satu posting saya, iaitu tentang mencari keluarga di Pajukungan, Barabai telah dibaca oleh seorang pelajar sekolah dari Pajukungan. Dia telah mencetak posting itu dan menunjukkannya kepada keluarga saya di Pajukungan.

Keluarga saya di Pajukungan, setelah bertanya kepada orang-orang tua di situ, merasa pasti kami rupanya masih mempunyai pertalian keluarga. Oleh itu, salah seorang daripada mereka, pangkat sepupu kepada saya, telah menghubungi saya melalui nombor telefon yang saya nyatakan dalam posting itu.

Sejak itu kami dapat berhubung kembali, melalui telefon dan emel. dan mudah-mudahan dengan izin Allah, kami akan dapat bertemu apabila saya berkunjung ke Banjar nanti.

Kepada "adik" yang berkenaan, yang telah memaklumkan posting itu kepada keluarga saya, saya ucapkan berbanyak terima kasih. Adik sebenarnya telah berjasa mempertemukan kami yang telah terpisah puluhan tahun. Sekali lagi terima kasih dan salam bahagia daripada saya. Kalau "adik" dan keluarga berminat untuk berkenalan dengan saya, hubungilah saya melalui emel (harat1942@yahoo.com)

No comments: